MarTech firma zvýšila generovanie dopytu a optimalizovala výdavky na reklamu s Tomatoes.sk
MarTech (marketingovo-technická) spoločnosť, s ktorou sme v Tomatoes.sk nadviazali spoluprácu, si želala zostať v anonymite. Firma pôvodne uvažovala o najatí interného PPC špecialistu a oslovila odborníkov z Tomatoes.sk hlavne kvôli konzultácii a druhému názoru.
Po vykonaní komplexného auditu ich platených kampaní vo vyhľadávaní bol klient našou prácou nadšený. Kvalita našich výsledkov prevýšila kvalitu predchádzajúcich agentúr aj ich interných zamestnancov.
Vďaka tomu nám zverili kompletnú správu svojich Google Ads a Bing Ads reklám – od strategického plánovania, až po realizáciu.
Celkové výsledky:
- +31,52 %: Produktové skúšky
- +56,46 %: CTR (miera prekliknutí)
- +31,74 %: Miera konverzie
- -46,37 %: CPA (náklady na získanie zákazníka)
- -29,34 %: Priemerné CPC (náklady na kliknutie)
- -29,46 %: Celkové náklady (výdavky na reklamu)
- -36,19 %: Zobrazenia
Vysvetlenie výsledkov
Aby sme zabezpečili relevantné porovnanie, nebudeme porovnávať obdobia pred a po prevzatí správy kampaní.
Na začiatku spolupráce v júli 2022 totiž došlo k výraznej zmene geografického zacielenia a k podstatnému preorientovaniu kampaní. Z tohto dôvodu by porovnania za jednotlivé obdobia a medziročne neboli relevantné.
V našej analýze porovnávame dve obdobia, ktoré najlepšie odrážajú dosiahnuté výsledky:
- August 2022 – november 2022 (od začiatku spravovania účtu)
- August 2023 – november 2023 (medziročné porovnanie)
Ako môžete vidieť v prehľade výsledkov, počet zobrazení klesol o 36,19 %, čo je pripisované presnejšiemu zameraniu kampaní. Inak povedané, platené reklamy vo vyhľadávaní sa teraz zobrazujú užšiemu, viac relevantnému publiku.
Miera prekliku (CTR) sa výrazne zvýšila o 56,46 %, a to vďaka lepšej relevancii našich reklám. Podobne sa znížila aj priemerná cena za kliknutie (CPC) o 29,34 %. Pokles spôsobilo prerozdelenie rozpočtu na nákladovo úsporné kampane, ktoré boli efektívnejšie z hľadiska akvizície skúšobných produktov.
Napriek zníženiu rozpočtu o 29,46 % nám náš strategický prístup umožnil zabezpečiť o 31,52 % viac produktových trialov. Tento nárast konverzií bol možný vďaka kontingenčným tabuľkám. Tie nám pomohli identifikovať najefektívnejšie aspekty našej stratégie kampane, vrátane trhov, kampaní, kľúčových slov a produktov.
Vzhľadom na to, že ide o SaaS/MarTech spoločnosť s viacerými produktmi, bola táto analýza veľmi dôležitá. Na základe týchto poznatkov sme priebežne vyhodnocovali a optimalizovali alokáciu rozpočtu, čo zabezpečilo, že zdroje smerovali do najvýkonnejších oblastí.
Ako sme dosiahli výsledky?
Aby sme dosiahli vynikajúce výsledky pre nášho klienta, museli sme nasadiť tie najlepšie stratégie a techniky. Tu je prehľad krokov, ktoré nám umožnili maximalizovať návratnosť investícií a optimalizovať kampane na maximum.
1 Pokročilý analytický prístup
Vykonali sme podrobné analýzy na viacerých úrovniach, vrátane trhov, skupín kampaní, reklamných skupín, kľúčových slov a vyhľadávacích dotazov. Taktiež sme sa venovali pokročilým zhlukovým a segmentovým analýzam. To umožnilo efektívne prideľovanie rozpočtu na základe výkonnosti.
2 Benchmarking a optimalizácia
Prispôsobili sme stratégie pre najvýkonnejšie segmenty a snažili sme sa zlepšiť návratnosť investícií pre segmenty s horšími výsledkami. K tomu nám poslúžili výpočty referenčných hodnôt a priemerov jednotlivých úrovní.
3 Iterácia reklamného obsahu
Testovali sme rôzne USP (jedinečná predajná ponuka) v našich reklamách. Tento krok nám umožnil spresniť posolstvo a určiť, čo najlepšie rezonuje s našou cieľovou skupinou.
4 Reštrukturalizácia účtu
Vykonali sme zmeny v štruktúrach účtov na základe dát s cieľom konsolidovať kampane, zabrániť fragmentácii údajov. Zároveň sme chceli zlepšiť algoritmické chápanie našich reklám spoločnosťou Google.
5 A/B testovanie pre návratnosť investícií
Dôkladným A/B testovaním sme identifikovali nastavenia, ktoré priniesli najlepšiu návratnosť investícií. Taktiež sme neustále zdokonaľovali náš prístup na základe poznatkov založených na údajoch.
Záver
Ako dôležitý záver našej spolupráce môžeme uviesť, že sme pomohli obnoviť dôveru klienta v partnerstvá s agentúrami.
Po sérii negatívnych skúseností klient zistil, že spolupráca so skúsenými odborníkmi prináša skutočnú hodnotu. Naša orientácia na dáta a výsledky preukázala hmatateľné úspechy, čo nás napĺňa hrdosťou.
Tieto výsledky potvrdzujú, že správna stratégia a analytický prístup môžu premeniť skepticizmus na dôveru a viesť k výraznému zlepšeniu výsledkov.
__________________________________
Chcete dosiahnuť podobné výsledky vo svojom online marketingu?
Spoločne nájdeme pre vás najlepšiu stratégiu digitálneho marketingu. Získajte bezplatnú konzultáciu s jedným z našich odborníkov!
Dohodnite si konzultáciu zdarma