Zvýšenie CTR o 14 % a konverzií o 154 % prostredníctvom úprav produktového feedu v Keramike Soukup SR
Keramika Soukup SR je jedným z najväčších veľko a maloobchodných distribútorov keramických obkladov a dlažieb na slovenskom trhu. Okrem troch kamenných predajní na Slovensku má Keramika Soukup aj e-shop, pre ktorý spravujeme výkonnostné Google Ads kampane.
Okrem distribúcie obkladov a dlažieb ponúkajú svojim zákazníkom vizualizáciu grafických návrhov kúpeľne podľa ich predstáv, odborné poradenstvo a kompletný servis pre developerské skupiny.
Celkové výsledky
- +14 % CTR (miera prekliknutí)
- +190 % Miera konverzie
- +154 % Konverzie
- +331 % Hodnota konverzie
- -6,15 % Priemerné CPC (náklady na kliknutie)
- -17,58 % Celkové náklady (výdavky na reklamu)
- -24,92 % Zobrazenia
Pozadie problému
Kampane zamerané na podlahy a dlažby obsahujú produktový feed, na základe ktorého sa zobrazujú produktové reklamy v shoppingu.
Produktový feed Keramiky Soukup SR nahrával do reklám konkrétne názvy produktov, uvedené na e-shope. Z nadpisu a popisu produktov však nešlo vyčítať to, či ide o obklady alebo dlažby. Konkurenčné reklamy na produkty obsahovali v názvoch produktu aj kľúčové slová. Takýto špecifickejší nadpis dal potencionálnemu zákazníkovi viac informácií o produkte, čo zvýšilo pravdepodobnosť kliknutia zákazníka na konkurenčnú reklamu.
Výzva
Cieľom bolo dosiahnuť vyššiu mieru prekliku aj napriek zníženému rozpočtu na kampane. Tento cieľ sme chceli dosiahnuť úpravou produktového feedu, aby bola reklama na daný produkt čo najviac výstižná a relevantná.
Riešenie
Aké kroky sme podnikli na to, aby sme dosiahli náš cieľ zvýšiť mieru prekliknutí?
Bolo potrebné upraviť produktový feed. Úprava spočívala v príprave suplementárneho feedu, na ktorý sme použili Google sheets. Pre hromadné úpravy sme pomocou ChatGPT vytvorili script obsahujúci pravidlá, ktoré sme si stanovili pri tvorbe nových nadpisov a popisov produktov.
Vykonali sme dôkladnú analýzu kľúčových slov, ktoré by sa dali použiť do nadpisov a popisov v produktovom feede. Pre analýzu kľúčových slov sme použili nástroje, ako sú Marketing Miner a plánovač kľúčových slov v rozhraní Google Ads. Výsledné kľúčové slová sme pre lepšiu orientáciu a prehľadnosť spracovali do tabuliek v Google sheets. Následne sme do nadpisov a popisov produktov použili kľúčové slová s najvyšším objemom vyhľadávania pre širší záber zacielenia.
Kľúčové slová doplnili nadpisy a popisy produktov podľa ich zamerania, či už ide o obklad a dlažbu do exteriéru, interiéru, alebo využitie v konkrétnych miestnostiach. Do nadpisov produktov boli okrem kľúčových slov pridané aj rozmery výrobkov.
Výsledky
Počas troch mesiacov sme postupne testovali a upravovali feed produktov. Úprava spočívala primárne z úprav nadpisov a popisov produktov na základe analýzy kľúčových slov.
V našej analýze porovnávame obdobie pred úpravou a po úprave produktového feedu:
- Čas pred úpravou 23.4.2024 až 23.7.2024
- Čas po úprave 24.7.2024 až 23.10.2024
Hlavný cieľ sa nám podarilo splniť pri nižších nákladoch na reklamu. Aj napriek poklesu v zobrazeniach a kliknutiach, kvôli nižšiemu rozpočtu a relevantnejšiemu publiku, sa miera prekliku zvýšila.
Tabuľka porovnania medzi obdobiami:
Záver
Vylepšenie kampaní cez úpravu feedu ukazuje, že správne nastavený feed produktov pozitívne ovplyvňuje mieru prekliknutia. Konkrétny nadpis a popis produktu obsahujúci kľúčové slová produktu zachytil relevantné publikum, a tým pádom sa zvýšila miera prekliku aj napriek nižším nákladom na reklamu.
Táto úprava mala pozitívny dopad aj na konverznú časť, kde začali stúpať objednávky aj napriek tomu, že počet zobrazení klesol.
Tieto výsledky potvrdzujú, že správne nastavený produktový feed vedie k zlepšeniu výsledkov a konverzií.