Ako spoločnosť Smartsupp zvýšila počet registrácií a znížila náklady na reklamu

Zaujíma vás, ako sme zvýšili počet nových registrácií so 14-dňovou skúšobnou verziou live chatu Smartsupp, a zároveň znížili náklady na reklamu? V Tomatoes.sk sme optimalizovali klientove PPC kampane tak, aby sme dosiahli vyššiu efektivitu.

Tento prístup nám umožnil dosiahnuť významné marketingové úspechy, a to všetko v priebehu len 8 mesiacov.

Smartsupp je populárny softvér zákazníckej podpory a live chatu, ktorý je na trhu od roku 2013. V júli 2023 sme v Tomatoes.sk nadviazali spoluprácu práve so Smartsupp. Požiadavka bola jasná – zlepšiť ich výsledky vo vyhľadávačoch.

 

Smartsupp a Google Ads

Pre SaaS spoločnosti je reklama v Google Ads podstatne drahšia ako pred niekoľkými rokmi. Toto zvýšenie je spôsobené intenzívnejšou konkurenciou v rôznych oblastiach a neustále rastúcim dopytom po reklamnom priestore. 

V roku 2023 minuli inzerenti na platforme Google Ads neuveriteľných 237 miliárd dolárov, čo je dvojnásobok výdavkov spred piatich rokov. Tento posun prinútil SaaS firmy neustále zvyšovať svoje marketingové rozpočty. 

To platilo aj pre Smartsupp, ak si chceli dosahovať počet nových registrácií a žiadostí o demoverzie ako v predchádzajúcich rokoch.

Napriek týmto skutočnostiam sa nám podarilo úspešne zvýšiť počet týchto testovacích verzií z platených kampaní vo vyhľadávaní. Ešte väčším prínosom bolo, že sme zároveň znížili celkové výdavky na reklamu.

Zamerali sme sa predovšetkým na našu hlavnú konverznú metriku – aktivácia. To nám pomohlo zlepšiť generovanie prichádzajúceho dopytu prostredníctvom cielených kampaní v Google Ads a Bing Ads. Popritom sme poskytovali konzultácie o ich marketingovej stratégii a stratégii pre vstup na trh.  

Táto prípadová štúdia opisuje výsledky prvých 8 mesiacov našej spolupráce so Smartsupp (naša spolupráca trvá dodnes) – od júla 2023, do februára 2024. Čísla sú porovnané s ukazovateľmi výkonnosti z predchádzajúcich 8 mesiacov (november 2022 až jún 2023).

Celkové výsledky

  • +19,81 % Kliknutí
  • +24,44 % Nových aktivácií (konverzií)
  • -28,98 % CPA (Cena za akvizíciu)
  • -11,86 % Celkových nákladov (nákladov na reklamu)

 

Ako sme dosiahli výsledky? 

Proces nebol ani rýchly, ani jednoduchý. Na dosiahnutie stanoveného cieľa sme museli implementovať viacero kľúčových krokov. Predstavujeme prehľad strategických iniciatív, ktoré sme realizovali.

 

1 Komplexný audit a analýza na základe dát

V prvých fázach sme vykonali dôkladný audit účtu Google Ads (GAds) spoločnosti Smartsupp a pripravili sme podrobný dátový základ. Ten nám umožnil vykonať následné zmeny v účte Google Ads.

Vďaka týmto analýzam sme identifikovali najvýkonnejšie a najmenej výkonné prvky kampaní Google Ads (kľúčové slová, lokality, reklamné skupiny…). Následne sme pripravili plán na odstránenie tých častí, ktoré boli nevýkonné.

Vylepšili sme aj stratégie geografického zacielenia vylúčením lokalít, ktoré generovali menej kvalitné konverzie.

 

2 Reštrukturalizácia a optimalizácia účtov na základe ARPA

Vykonali sme zmeny v účte GAds so zameraním na priemerný príjem na účet (Average Revenue Per Account – ARPA). Vďaka tomu sme spojili kampane, ktoré boli zamerané na podobné trhy, čím sme zlepšili zacielenie a poskytli algoritmom Google lepšie dáta.

Pre lepšiu vizualizáciu – zoskupili sme niekoľko trhov (geolokácií) s veľmi podobným ARPA a priemernými cenami za akvizíciu (CPA). 

Vďaka spojeniu kampaní do jedného celku, sme poskytli väčšie množstvo informácií aukčnému mechanizmu Google. Keďže mal k dispozícií viac dát, mohol sa z nich lepšie učiť, a to pomohlo dosiahnuť lepšie celkové výsledky. To by však nebolo možné, ak by boli trhy rozdelené do jednotlivých kampaní.

 

3 Pokročilá kontingenčná analýza

Po predchádzajúcej reštrukturalizácii sme pokračovali v priebežnej kontingenčnej analýze, ktorá zahŕňala pravidelnú optimalizáciu. 

Kontingenčná analýza prebiehala na viacerých úrovniach vrátane vytvárania logických trhových zhlukov, zhlukov kampaní a zhlukovania produktov. Zamerali sme sa aj na optimalizáciu segmentov reklamných skupín, spresnenie cielenia na kľúčové slová a vylúčenie nerelevantných kľúčových slov.

Tento detailný prístup nám umožnil pre Smartsupp lepšie prispôsobiť kampane dopytu na trhu a vhodnosti produktu. V dôsledku toho sa maximalizovala ich relevantnosť a zapojenie v rôznych geografických oblastiach.

 

4 Strategické rozdelenie rozpočtu a riadenie ponúk

Naša stratégia zahŕňala aj odporúčania pre efektívne alokovanie reklamných rozpočtov, optimalizáciu v rôznych geografických regiónoch a typoch kampaní. Vrátane platených vyhľadávacích kampaní, Performance Max (Pmax) a Display Ads kampaní.

Využitím poznatkov o priemerných nákladoch za kliknutie (CPC) a o aukciách sme optimalizovali reklamný rozpočet Smartsupp. Zabezpečili sme, aby bol zameraný na najefektívnejšie kanály, čím sme maximalizovali návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS).

 

 

„Len za 8 mesiacov, Tomatoes.sk zvýšili počet našich testovacích verzií softvéru o 24 % a zároveň znížili CPA o 29 %. To všetko pri znížení nákladov na reklamu o 12 %. Ich proaktivita je vždy na správnom mieste a v správnom čase. Pôvodne sme začali náš vzťah s inbound demand gen a PPC kampaňami. Postupom času sa však spoločnosť Tomatoes.sk stala naším partnerom, ktorý nám pomáha so stratégiou uvádzania produktov na trh. Odporúčam ich odborné znalosti v oblasti SaaS marketingu.“

  • Patrik Chalupa, CMO Smartsupp

 

 

Zhrnutie

Naša spolupráca so Smartsupp priniesla výrazné výsledky – vyšší počet registrácií a nižšie náklady na reklamu a efektívnejšie kampane. 

V Tomatoes.sk sme dokázali, že správna stratégia a optimalizácia môžu priniesť skutočné zlepšenia aj v náročnom prostredí SaaS marketingu. Tento úspech je dôkazom našej schopnosti prispôsobiť sa a rýchlo reagovať na potreby klienta.

Povedali o nás

Ako funguje
spolupráca

  1. 1vyplňte formulár
  2. 2do 24 hodín sa vám ozveme
  3. 3dohodneme si stretnutie či videokonferenciu
  4. 4prejdeme si doterajšie aktivity
  5. 5stanovíme ciele a navrhneme spôsob spolupráce
  6. 6začneme merať, makať a dodávať výkon

Napíšte nám

Nechajte nám správu a my sa vám ozveme