Vplyv konkurenčnej analýzy na konverzie a aktiváciu v Slido

Chcete vedieť, ako sa nám v Tomatoes.sk podarilo zvýšiť počet aktivácií pre Slido? Pomohla nám dôkladná analýza konkurencie a identifikovanie nevyužitých kľúčových slov. Na prvý pohľad sa to môže zdať jednoduché, ale v skutočnosti to predstavovalo značnú výzvu.

Slido je interaktívny nástroj, ktorý umožňuje zapojiť publikum počas meetingov, prezentácií či konferencií. Účastníci môžu jednoducho klásť otázky, hlasovať a zdieľať svoje názory v reálnom čase. Je to skvelý spôsob, ako udržať diskusie živé a zapojiť každého do diania.

Nezáleží na tom, či ste odborník na internú komunikáciu alebo školiteľ, tímlíder, či organizátor veľkých konferencií. Slido je skvelá platforma pre každého, kto chce podporiť otvorenú konverzáciu na akomkoľvek type stretnutia.

 

Celkové výsledky

  • 1500+ Identifikovaných kľúčových slov
  • +25 % Aktivácií získaných pomocou nových kľúčových slov
  • +30 % Miera konverzie nových kľúčových slov (v porovnaní s pôvodnými kľúčovými slovami)

 

Pozadie problému (background) 

  1. júla 2019 sme v Tomatoes.sk prevzali kontrolu nad platenými kampaňami nášho klienta – Slido. Napriek dobrým výsledkom chcel klient zvýšiť dosah, návštevnosť svojej webstránky a dosiahnuť väčší počet produktových aktivácií.

 

Výzva

Cieľom tejto spolupráce bolo rozumne investovať rozpočet Slido tak, aby sme neznížili výkonnosť, a zároveň sme zachovali priemernú CPA (cena za akvizíciu). 

Zamerali na analýzu digitálno-marketingových aktivít konkurencie klienta. To viedlo k identifikácií nedostatkov Slido a príležitostiam pre jeho budúci rast v odvetví. 

 

Riešenie

Aké kroky sme podnikli, aby sme vyriešili problém, s ktorým nás Slido oslovilo?

Vykonali sme dôkladnú analýzu piatich najväčších konkurentov nášho klienta. Podrobne sme sa pozreli na ich webstránky, platené a organické kľúčové slová, reklamné texty a úvodné stránky.

Pre zber dát sme použili niekoľko nástrojov a techník BI (Business Intelligence) ako napríklad aplikácie na vyhľadávanie kľúčových slov alebo manuálne analýzy. 

 

Výsledky

Zo všetkých analýz a prieskumov, ktoré sme vykonali, sme dokázali identifikovať viac ako 1500 nových kľúčových slov. Okamžite sme odporučili Slido začleniť tieto slová do marketingového mixu vo vyhľadávačoch. 

Nové kľúčové slová sme importovali postupne, v niekoľkých dávkach, aby sme mohli pozorne sledovali ich výkonnosť. Následne sme pridávali ďalšie a ďalšie slovné spojenia.

Výsledky boli ešte lepšie, ako sme očakávali. Novo-identifikované výrazy tvorili približne 25 % všetkých aktivácií za jeden rok. 

 

% aktivácií z identifikovaných nových kľúčových slov v porovnaní s celkovým objemom

 
 
Segmentácia aktivácií: Nové vs. Pôvodné kľúčové slová

 

 

A to nie je všetko. Nové kľúčové slová dosiahli o 30 % vyššiu mieru konverzie v porovnaní s pôvodnými výrazmi, ktoré Slido používalo pred našou analýzou.

Navyše miera konverzie týchto nových kľúčových slov bola vyššia o 25 % ako priemer všetkých kľúčových slov. Dokonca aj CPA nových dopytov bola v značnej miere lepšia ako priemer účtu.

 

Zhrnutie

Vykonaním analýzy konkurencie a prieskumov sa nám podarilo identifikovať značné množstvo príležitostí pre rast spoločnosti Slido. Identifikované nové kľúčové slová boli vysoko relevantné, generovali významné percento produktových aktivácií a mali vyšší konverzný pomer ako pôvodné kľúčové slová. 

Pre Slido sme optimalizovali reklamné kampane, čím sme zabezpečili ich lepšiu výkonnosť vo vyhľadávačoch. Tento krok umožnil spoločnosti rásť a posilniť svoju pozíciu na trhu.

Povedali o nás

Ako funguje
spolupráca

  1. 1vyplňte formulár
  2. 2do 24 hodín sa vám ozveme
  3. 3dohodneme si stretnutie či videokonferenciu
  4. 4prejdeme si doterajšie aktivity
  5. 5stanovíme ciele a navrhneme spôsob spolupráce
  6. 6začneme merať, makať a dodávať výkon

Napíšte nám

Nechajte nám správu a my sa vám ozveme